Malediven, zon, zee & strand - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Michelle Bonsink - WaarBenJij.nu Malediven, zon, zee & strand - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Michelle Bonsink - WaarBenJij.nu

Malediven, zon, zee & strand

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

23 December 2013 | Sri Lanka, Unawatuna

Hello my friend! (Zoals alle toeristen hier worden begroet door de locals)

Wauw, wat een week was dit! Ik zal maar niet te uitgebreid gaan vertellen, want sommige dingen zijn denk ik toch redelijk jaloersmakend.. HIHI.

Vorige week vrijdag zijn Jeroen en ik vertrokken naar de Malediven. Daar hebben we een nachtje doorgebracht op het hoofdeiland, Malé. Daar hebben we lekker rondgelopen en wat dingetjes kunnen shoppen want dat mis je toch wel op Sri Lanka. Verder was daar niks bijzonders, alles was volgebouwd en geen mooie witte stranden. Op zaterdag zijn we doorgegaan naar Maafushi. Dit is niet een prachteiland maar prima voor een budget vakantie, want we blijven toch studenten. Wel kon je vanaf daar makkelijk dagtripjes doen en dit hebben we dan eigenlijk ook 4 dagen achter elkaar gedaan.

De eerste dag zijn we gaan snorkelen bij het Banana Reef. Hier konden we twee uur lang genieten van super mooi helder blauw water, de meest mooie soorten vissen die je je maar kan bedenken en mooi koraal. Alles was MOOI!

De tweede dag zijn we naar een picknick eilandje gegaan. Dit is een onbewoond eilandje waar je als toerist helemaal tot rust kan komen en kan genieten van zon, zee, strand en een lekkere bbq. Deze werd verzorgd door het hotel. Daar hebben we ook alvast onze trouwfoto’s laten maken, dat wilde de man van het hotel graag doen haha.

De derde dag zijn we naar een resort-eiland gegaan. Hier hebben we de mooie hutjes, die je normaal alleen op internet tegenkomt, gezien en was het weer supermooi strand en een blauwe zee. Ook hier kon je erg goed snorkelen. Hier hebben we ook een schildpad gezien, die waren we eerder nog niet tegengekomen. De hele dag hebben we ons prima vermaakt!

De vierde dag is Jeroen gaan duiken. Ik vond het toch wel eng om dat zo zonder ervaring te doen dus ik ben meegegaan om foto’s te maken van wanneer ze nog in het ondiepe aan het oefenen waren. Daarna zijn ze tot 12 meter diepte het rif gaan verkennen en heeft ie ook weer hele mooie vissen gezien.

En toen was de dag van het vertrek al weer aangebroken. Helaas kregen we ’s ochtends al te horen dat de ouders van Jeroen een dag later aan zouden komen in Sri Lanka door heel veel vertraging en het missen van de overstap. Dat was even een tegenvaller.
Maar gelukkig op 20 december konden we ze van het vliegveld halen! Heel leuk om ze weer te zien! Daarna door naar Mirissa en Unawatuna om lekker te acclimatiseren aan het strand.

Alllsss alles goed gaat, waar we natuurlijk wel van uit gaan, kunnen we morgen Tess, Jelle en Sam van het vliegveld halen en gaat onze rondreis door Sri Lanka beginnen! Ik ben heel benieuwd naar wat we allemaal gaan tegenkomen!

Jullie horen vast snel weer van me :)

En bij deze, nog een keer, een hele fijne Kerst en oud&nieuw!

Liefs uit Unawatuna,
Michelle

• 28 December 2013 - 18:11

Marjoleine:

Hey Michelle en Jeroen,
    Alweer een weekje geleden sprak ik eerst je paps en een dag later je mams! Kreeg zeer enthousiaste verhalen over jullie stage en verblijf in/op Sri Lanka. Tot je mams zei, maar als je wil kan je de blog lezen. Nu dat wilde ik graag. Alleen kwam het er de eerste dagen niet van. Maar.....inmiddels alle verslagen gelezen." Fabel-tastisch" wat maken jullie allemaal mee. Goed dat je het af en toe opschrijft want eenmaal terug zal je het ervaren als een droom en dan is het goed dat je het terug kan lezen en jullie het dus ECHT allemaal hebben meegemaakt. Na de rondreis, nog maar een paar weekjes en dan terug naar het kikkerlandje NL. Ik wens jullie nog fijne en inspirerende weken met goede afsluiting van dit avontuur. Super dat ik jullie ervaringen tot nu toe heb mogen lezen.
    Goede jaar wisseling en kom GEZOND weer terug in 2014!
    Liefs Marjoleine.