Alweer zoveel meegemaakt! - Reisverslag uit Weligama, Sri Lanka van Michelle Bonsink - WaarBenJij.nu Alweer zoveel meegemaakt! - Reisverslag uit Weligama, Sri Lanka van Michelle Bonsink - WaarBenJij.nu

Alweer zoveel meegemaakt!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

30 September 2013 | Sri Lanka, Weligama

Het is al weer ruim twee weken geleden dat ik een blog heb geplaatst en ik heb al weer zoveel meegemaakt dat ik het haast niet meer op een rijtje heb! Snel maar weer een nieuw verhaaltje voor jullie (en mezelf) typen dus!

Het eerste weekend nadat we zijn gearriveerd op onze stage zijn we niet echt weg geweest. We zijn de zaterdag en zondag (14 & 15 sep.) naar Weligama gegaan om de boel daar te verkennen en wat te surfen. Niet zoveel bijzonders.

De dagen daarna hebben we weer stage gehad. We raken steeds meer gewend en krijgen steeds meer contact met de jongens. Nog niet alles verloopt even soepel omdat wij weinig begeleiding hebben, vind ik. Maar we redden onszelf uiteindelijk wel!

Op donderdag 19 september hebben we een hele speciale ervaring opgedaan. Het was toen namelijk volle maan en dat moet gevierd worden! We werden meegevraagd door de boeddhistische jongens van Hellabeem om mee te gaan naar de lokale tempel. Dit leek ons wel heel leuk dus hier konden we geen nee tegen zeggen! Aangezien er veel jongens in een rolstoel zitten of op krukken lopen is het geen optie om te voet naar de tempel te gaan, die is voor de meesten te ver. Daarom gaat iedereen met veel passen en meten in de laadbak van een soort tractor om vervolgens dus met z’n 20en te vertrekken naar de tempel. Dit was toch wel een hele happening maar uiteindelijk paste het!
Eenmaal aangekomen bij de tempel hebben we samen gebeden voor boeddha, offers door geven en vervolgens nog 1u (!) lang gebeden met het hele dorp. Het was een hele mooie ervaring en eigenlijk kan ik het ook niet zo goed omschrijven.. Het is iets waar je bij moet zijn geweest om het goed voor je te kunnen zien.

Op zaterdag de 21e zijn we samen met Daisy op pad gegaan naar Matara om daar de stad te bekijken en de Weherahenatempel te bezoeken. De stad stelde eigenlijk niet zo veel voor maar de tempel was echt heel erg gaaf. De boeddha van deze tempel is 39 meter hoog en het complex er om heen is ook heel erg groot. We hebben door een ondergronds gangenstelsel gelopen, waar allemaal muurschilderingen waren en ook boven de grond waren leuke gebouwtjes en mooie fonteinen. Erg gaaf om te zien!
De zondag erna zijn we naar Mirissa gegaan. Dit plaatsje ligt 15 minuutjes met de bus van ons vandaan en daar hebben ze hele mooie stranden! We keken onze ogen uit en we hadden ook nog een geluk met het weer, een topdag dus!

Vervolgens heeft zich weer een nieuwe week stage gemeld. Inmiddels zijn we helemaal gewend aan hoe het hier allemaal werkt en gaat het allemaal goed! Ik heb ook mijn POP (persoonlijk ontwikkelingsplan) en PAP (persoonlijk actieplan) moeten maken voor school, waardoor ik er achter kwam welke leerkansen er hier precies voor mij klaarliggen. Ik kan mooi hard aan de slag!

Op zaterdag 28 september zijn we samen met Daisy met de bus naar Udawalawe gegaan, zo’n 4u van ons vandaan! Hier ligt een Wild Life park en een weeshuis voor baby olifantjes. Bij dit weeshuis, het Elephant Transit Home, hebben we gekeken hoe een hele groep baby olifanten te eten kreeg. In dit weeshuis worden ze groot gebracht en wanneer ze oud genoeg zijn worden ze in het nationale park er naast vrijgelaten. Heel schattig en leuk om te zien!
Onze overnachting was op een camping, aan een rivier, waar we met z’n drieën in een luxe tent sliepen. Maar voordat we gingen slapen hadden we een heerlijke bbq onder de sterrenhemel. Dit was echt super! En daarna op tijd naar bed, want de volgende dag ging de wekker om 5.30u!
Om 6u stond er een Jeep voor ons klaar om een 3u durende safari te gaan maken in het Wild Life park. We waren het park nog geen 1 minuut binnen of er stak een olifant vlak voor ons de ‘weg’ over. Hoe gaaf is dat! De eerste mooie foto’s waren binnen. Daarna hebben we nog zo’n 25 olifanten gezien, maar ook: roofvogels, parkietjes, een kameleon, krokodillen, heeeeel veel buffels en een vos. De safari was echt geweldig!
Jammer genoeg waren we rond 10u weer op de camping, hebben we nog wat gedobberd in de rivier en toen moest helaas onze terugreis weer beginnen.
We hebben nog een tussenstop gemaakt in Tangalle, want eigenlijk zouden we daar de fysiotherapeut van Hellabeem meeten, maar dit ging uiteindelijk niet door.

Nu hebben we al weer een dagje stage er op zitten. We hebben vandaag commando pinkelen en baseball gedaan met de jongens, dit viel beiden erg goed in de smaak. Ook heeft Jeroen vorige week Dammen geïntroduceerd, hier zijn ze nu ongeveer verslaafd aan!

Oh oh, wat een lang verslag inmiddels! Zo is het goed geweest voor deze keer :)

Liefs Michelle

• 30 September 2013 - 19:33

Johnny En Anja Blankvoort:

Hey Michelle (en Jeroen),

wat een verhalen! Leuk dat je ons via deze blog op de hoogte houdt. Zo kunnen wij jullie ervaringen vanuit Nederland een beetje volgen.
    Als ik het zo lees gaat er bijna geen dag voorbij of jullie maken wel iets nieuws mee of hebben een nieuwe ervaring. Ik kan mij voorstellen dat jullie je geen moment vervelen en dat de dagen en weken voorbij vliegen. Je zou bijna vergeten dat het een stage is en dat er ook 'gewerkt' moet worden. ;-)

We blijven jullie volgen, tot de volgende blog!

Liefs, Johnny en Anja

• 01 Oktober 2013 - 07:30

Mirte:

Hee mies!
    Wat maak je toch veel geweldige dingen mee! Echt super gaaf om allemaal te lezen en op de hoogte te blijven van jullie avonturen!
    Xx mirt

• 03 Oktober 2013 - 14:31

Hanneke En Rik Vd Vorm:

Hoi Michelle,

Je moeder vertelde me van je blog dus ben ik even een kijkje gaan nemen. Wat leuk om over al jullie belevenissen te lezen en fijn dat het goed gaat. Jullie maken wat mee! Wauw wat een ervaring zeg!
    Heel veel succes en plezier.

Groetjes Hanneke en Rik

• 05 Oktober 2013 - 11:42

Brit:

Lieve Michelle, gefeliciteerd met je verjaardag!!! Wat een geweldige reis! Liefs Brit

• 05 Oktober 2013 - 21:15

Anja:

Hieper de piep hoera, gefeliciteerd met je verjaardag. Om toch een beetje jou verjaardag te vieren hebben we een taartje gegeten vanavond haha. We hopen dat je de kaart leuk vindt. Veel plezier, en we houden jullie in de gaten...xxxjes van Johnny, Anja, Muriël, Marit.

Tags: Sri Lanka